Бацькоўскі ўніверсітэт

Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта – павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен садзейнічаць устанаўленню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянні бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.
Асноўныя задачы Бацькоўскага ўніверсітэта:
фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства, актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага няшчасця і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г.д.

Мэтавая група - бацькі (законные представители) навучэнцаў.

Напрамкі працы Бацькоўскага ўніверсітэта:

I. Арганізацыйнае:
фарміраванне вочнай і дыстанцыйнай форм навучання ў Бацькоўскім універсітэце;
размяшчэнне інфармацыі на інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі інфармацыі аб арганізацыі працы Бацькоўскага ўніверсітэта;
стварэнне ў папулярных сацыяльных сетках («Viber», «Telegram») інтэрнэт-рэсурсаў для размяшчэння інфармацыі аб дзейнасці Бацькоўскага ўніверсітэта (анонс маючых адбыцца сустрэч, навіны аб мінулых сустрэчах, матэрыялы адукацыйнага характару для бацькоў і т.д.).

II. Інфармацыйна-асветніцкае:
прэзентацыя зместу праграмы і мерапрыемстваў Бацькоўскага ўніверсітэта;
арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэб сям'і;
псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
кансультаванне бацькоў па юрыдычным, псіхолага-педагагічным і іншым праблемам.

III. Змястоўнае:
навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям'і ў цэлым.

Выхаваўчая дзейнасць Бацькоўскага ўніверсітэта будуецца:
на адзнацы бацькамі ўласнага жыццёвага вопыту;
на набыцці новых спазнанняў у апоры на ўласныя ўнутраныя рэзервы;
на стабільных зносінах дзяцей і іх бацькоў;
на самаўдасканаленні бацькоў праз усведамленне імі індывідуальнага погляду на дзіця;
на развіцці творчых здольнасцей членаў сям'і;
на ўменні бачыць цяжкасці і шукаць шляхі іх пераадолення, выбудоўваць лесвіцу поспеху.

Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцяў развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па тром прыступкам:
I ступень - "Маё дзіця - малодшы школьнік" - для бацькоў навучэнцаў I-V класаў.
II ступень - "Маё дзіця - падлетак" - для бацькоў навучэнцаў VI-X класаў.
III ступень - "Маё дзіця - старшакласнік" - для бацькоў навучэнцаў XI-XII класаў.

Прапанаваныя напрамкі будуць садзейнічаць уключэнню бацькоў у актыўнае супрацоўніцтва са школай у вырашэнні праблем сямейнага выхавання. Арганізацыя ўзаемадзеяння з бацькамі навучэнцаў у рамках Бацькоўскага ўніверсітэта дазволіць аб'яднаць намаганні бацькоў, педагогаў, педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыяльных і іншых спецыялістаў па арганізацыі канструктыўнага дыялога ў пошуку адказаў на актуальныя пытанні сямейнага выхавання.

Формы правядзення заняткаў:
традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглыя ​​сталы, дыскусіі, семінар-практыкум, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен досведам працы і г.д.);
дыстанцыйныя (вэбінары, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на інтэрнет-сайце школы, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, улётак, афармленне стэндаў, анкетирование родителей, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).

Чаканыя вынікі працы Бацькоўскага ўніверсітэта:

  • фарміраванне ў бацькоў усвядомленага стаўлення да бацькоўства, павышэнне цікавасці бацькоў да самаадукацыі;
  • задавальненне патрэбнасці сям'і вучня ў адукацыйных паслугах, у навучанні, псіхолага-педагагічнай падтрымцы;
  • павышэнне ўзроўню педагагічнай культуры бацькоў;
  • актывізацыя бацькоў у вырашэнні сямейных праблем, скарачэнне колькасці няшчасных сем'яў, выпадкаў сямейнага гвалту, памяншэнне колькасці падлеткаў з дэвіянтнымі паводзінамі;
  • развіццё ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям'і і ўстановы адукацыі;
  • ахоп бацькоўскім ўсёнавучам большасці бацькоў навучэнцаў, дзякуючы сістэме дыстанцыйнага навучання.

Заняткі Бацькоўскага ўніверсітэта мяркуецца праводзіць адзін раз у месяц. Кансультацыі для бацькоў праводзяцца ў адпаведнасці з планам працы (прымяненне 1). Тэматыка заняткаў і кансультацый з бацькамі пабудавана з улікам узроставых псіхалагічных асаблівасцей вучняў.

каментары зачыненыя.