betvakti elexusbet gorabet maksibet maltcasino milosbet quennbet setrabet atlantisbahis artoscasino dumanbet elitbahis fashionbet favoribahis hiltonbet liderbahis oslobet romabet vegabet yorkbet kalebet bet10bet bahislion bahislion bahislion betpark dakikbet dumanbet fenomenbet holiganbet kalebet kolaybet lordbahis olabahis onwin piabet pusulabet süper10bet vipbahis supertotobet mariobet
betsdot
bahissenin bahissenin

Як адцягнуць дзіця ад кампутара?

Павальнае захапленне дзяцей кампутарнымі гульнямі трывожыць і бацькоў, і лекараў, і педагогаў. Дзіця перастае ёсць, піць і казаць – яму не да гэтага, у яго яшчэ не ўсе монстры забітыя. Чаму так адбываецца і як “адцягнуць” падлетка ад экрана манітора?

Каб зразумець, чым кампутар так прыцягвае дзяцей, варта пачаць з сябе. Змучаныя пастаянным здабываннем хлеба надзённага, мы проста не ў стане надаваць сыну або дачцэ ўвагу, а яно бывае больш патрэбна гэтага самага хлеба. Не дачакаўшыся зносін з жывымі людзьмі, дзіця звяртаецца да адносна жывому арганізму, які выгадна адрозніваецца ад бацькоў тым, што заўсёды гатовы “скласці кампанію”.

Хуткасць, з якой адбываецца гэта знаёмства, моцна перавышае хуткасць засваення, скажам, правілаў рускай мовы, і кампутарныя гульні з быццам бы бяскрыўднымі назвамі “Героі” і “Заваёва Амерыкі” трыумфальна ўваходзяць у жыццё вашага дзіцяці. Калі раптам вы выявіце на пісьмовым стале яшчэ і “Школьны курс інфарматыкі”, не спяшайцеся радавацца: патрапаны выгляд падручніка кажа пра тое, што ён, хутчэй за ўсё, выкарыстоўваецца як падстаўка пад гарачы чай.

Магчыма, хто-небудзь з бацькоў цешыць сябе надзеяй, што, пасябраваўшы з кампутарам, ў будучыні дзіця стане геніяльным праграмістам. Дарэмна: далёка не ўсе юныя таленты здольныя добраахвотна адмовіцца ад забаў на карысць заняткаў, хай нават за кампутарам.

Уладар свету

 Кампутарныя гульні прадастаўляюць дзіцяці магчымасць быць тым, кім ён пакуль яшчэ не можа быць у жыцці: кіруючай і накіроўваючай сілай якога-небудзь падзеі. Ён значна вырастае ва ўласных вачах, бо гаворка ідзе не проста аб удзеле ў гульнявым дзеянні, а аб поўным кантролі.

То, як працэс будзе адбывацца далей, залежыць выключна ад жадання націскалага кнопкі. Гульня становіцца процівагай рэальным жыцці, у якой ад дзіцяці мала што залежыць. У якасці псіхалагічнай разгрузкі падобная змена роляў неабходная любому чалавеку незалежна ад яго ўзросту.

Акрамя таго, якасная графіка дае дзіцяці стопрацэнтнае адчуванне рэальнасці. Але некаторыя правілы кампутарнай гульні, напрыклад маментальнае дазвол любых пытанняў шляхам аўтаматнай чаргі, могуць спарадзіць ў дзіцяці думка пра тое, што падобная мадэль паводзінаў дастасоўная ў жыцці.

Вядома, ступень успрымальнасці і псіхалагічнай устойлівасці ва ўсіх дзяцей розная, але бацькам усё ж мае сэнс хоць бы зрэдку цікавіцца зместам гульняў. Самае цяжкае пры гэтым – самааддана выслухаць аповяд да канца. Затое потым вы па праве будзеце ганарыцца дзіўным паразуменнем з падлеткамі, элегантна устаўляючы ў гутарку з імі словы тыпу warcraft і counter-strike.

Змагацца бескарысна

 На самай справе ад гэтага захаплення нашых дзяцей нам нікуды не падзецца. Кампутар прыйшоў у наша жыццё і застанецца ў ёй, хочам мы гэтага ці не. Дрэннае надвор'е, дождж і золь таксама не дастаўляюць нам асаблівай радасці, аднак мы бярэм з сабой парасон і крочым на вуліцу. Адсюль выснова: змагацца бескарысна, але трэба кантраляваць.

Адна мама, вычарпаўшы запасы аргументаў, стала забіраць мыш з сабой на працу. Гэта не самы лепшы выхад са становішча, бо дзіця заўсёды можа пайсці да прыяцелю, бацькі якога не здольныя на такія радыкальныя меры.

Паспрабуйце даць сыну або дачцэ нейкі набор пасільных для яго даручэнняў, напрыклад па хаце, выканаўшы якія ён са спакойнай сумленнем (калі вы ўпэўненыя ў яе наяўнасці) можа садзіцца за гульню. Калі ў вас жыве бабуля, яна пракантралюе працэс у будні.

Але не вельмі спадзявайцеся на свядомасць і першапачаткова, набываючы кампутар, не скупіцеся на добры манітор: праблемы са зрокам абыдуцца даражэй. Навучыце дзіцяці зарадцы для вачэй, напрыклад зажмурыцца і повращать зрэнкамі спачатку ў розныя бакі, а потым уверх-уніз. І зарадцы для спіны – бо сядзячая пастава, у якой гадзінамі знаходзіцца дзіця, з'яўляецца “абцяжваючай акалічнасцю”.

Асвойце, напрыклад, практыкаванне “котка злуецца”: стоячы на ​​карачках, апускайце галаву, адначасова акругляючы спіну, заставайцеся так на працягу 5-10 секунд, затым павольна падымайце галаву і асцярожна прагінацца спіну. Паўтарайце, пакуль не надакучыць, але не менш 5-6 раз.

Па карку ці добры сябар

 Зараз уявім, што самую складаную задачу мы выканалі – на некаторы час адарвалі дзіця ад экрана. Застаецца прадумаць, што мы можам прапанаваць дзіцяці наўзамен. Паглядзім праўдзе ў вочы: добрых бясплатных спартыўных секцый амаль не засталося.

Можа, вуліца? Але той вуліцы, на якую нас са спакойнай душой адпускалі бацькі, больш няма. Яна і ў “старыя добрыя часы” мала была падобная на Інстытут шляхетных дзяўчат, сёння ж стала яшчэ больш жорсткай і нават смяротна небяспечнай – не ў пераносным, а ў прамым значэнні гэтага слова.

Нядзіўна, што многія з нас аддаюць перавагу, каб дзеці больш часу праводзілі дома: хай лепш дзіця сядзіць за кампутарам, чым бадзяецца па падваротнях. Круг замкнулся?

Іншая мама вырашыла атрымаць інфармацыю з першых вуснаў: пацікавілася ў свайго пятнаццацігадовага сына, што акрамя канца святла здольна адарваць яго ад зносін з монстрамі. Пытанне заспеў дзіцяці знянацку, і ён заявіў, што яму трэба падумаць. Затое бацька, прыхільнік патрыярхальных метадаў выхавання, адразу ж адказаў: “Па карку”.

Думка аб магчымасці прымянення грубай фізічнай сілы абурыла сына, але паскорыла разумовы працэс. “Вучоба і больш важныя справы “, – прамямліў ён, панурыўшыся. Заставалася толькі праслязіцца ад замілавання! Але, мяркуючы па жахлівым ацэнках у дзённіку, вучоба ўжо даўно не з'яўлялася першачарговай задачай.

Бацькі запатрабавалі праўды, якой бы горкай яна ні была. Лепш бы яны гэтага не рабілі – альтэрнатывай кампутара апынуўся матацыкл! Тым жа вечарам сын падышоў са словамі: “Мама, я ведаю, што можа замяніць кампутар – добрыя сябры!” Напэўна, гэты на самай справе лепшы варыянт…

Кавалачак перніка не перашкодзіць

 Выклічце дзіцяці на даверны размова. Няма цісне яго – ён будзе дзейнічаць на злосць. Лепш дапамажыце яму ўсвядоміць, што ўсе мае разумныя межы, што вы не забараняеце яму займацца тым, што яму падабаецца, а проста хочаце, каб ён займаўся не толькі гэтым. Скажыце яму, што вы рады, што ў яго ёсць захапленне (нават калі гэта на самай справе не зусім так), але ж на свеце існуе яшчэ мноства займальных рэчаў.

Можа, вы разам намацаць інтарэсы і зразумееце, што ж падабаецца вашаму дзіцяці. Напрыклад, у размове з 14-гадовым Мікітам высветлілася, што хлопчык марыць разбірацца ў аўтамабілях, што вельмі здзівіла яго бацькі – вопытнага аўтааматара: ён быццам бы не заўважаў за сынам вялікай любові да тэхнікі. Але бацькі prislushalisь, і з тых часоў у бацькавым гаражы Мікіта праводзіць часу ня менш, чым за мониторомНамекните дзіцяці, што прыняцце канчатковага рашэння, вядома ж, застанецца за ім і вы

ані не сумняваецеся ў правільнасці яго выбару. Кавалачак перніка яшчэ нікому не пашкодзіў, а пугі ў яго жыцці і так больш чым дастаткова.

“Ратуйце нашы душы!”

 Аднак не так страшны чорт, як яго малююць. Кампутарны бум у чым-то падобны з ​​ветраком, якой амаль усе мы перахварэлі ў дзяцінстве. Прыемнага ў гэтым, вядома, было мала, але нікому яшчэ не ўдавалася змяніць натуральны ход падзей. Зрэшты, ў нашых сілах зрабіць так, каб хвароба прайшла без ускладненняў. І, як ні круці, на гэта спатрэбяцца час і цярпенне, якіх нам пастаянна не хапае.

Няхай кожны з бацькоў зробіць свой выбар. Мы так часта хочам, каб мяняліся навакольныя (а як лёгка ставіць ультыматумы дзецям!), і значна радзей гатовыя змяніцца самі. Мы замкнуліся ў сабе і можам знайсці гэтаму тысячу апраўданняў. Але ніякія нягоды жыцці не з'яўляюцца апраўданнем нашаму ператварэнню ў машыны па здабыванні грошай. І ў тым, што лепшым суразмоўцам многіх дзяцей таксама стала машына, ёсць наша віна. Таму што кампутарная праблема з'яўляецца часткай праблемы “бацькоў і дзяцей”.

Усім нам варта задумацца над тым, чаму ўсё больш дзяцей аддаюць перавагу віртуальную рэальнасць рэчаіснасці і замяняюць жывыя зносіны бескантактавым. Можа быць, потому, што дзіця адчувае страх быць адрынутым і незразуметым і віртуальны кантакт становіцца для яго адзінай магчымасцю не быць адзінокім? Ці здольныя мы стварыць рэальную альтэрнатыву такі “безнапряговой” і безэмацыйныя камунікацыі?

Цалкам, калі толькі будзем ставіцца да недахопаў дзіцяці так жа паблажліва, як да сваіх уласных, і ўспрымаць яго такім, які ён ёсць. Мы, бацькі, забыліся, што і самі цалкам можам быць і партнёрамі па гульнях, і навочнымі навучальнымі дапаможнікамі. Дакладней, практычным кіраўніцтвам па прадмеце пад назвай “Жыццё”.