Уважаемые родители! Спецыяльна стварайце сітуацыі, стымулюючыя развіццё навыкаў зносін ў Вашага дзіцяці.
– Падтрымлівайце маўленчыя зносіны з дзіцём ва ўсіх жыццёвых сітуацыях
У краме пастаўце перад дзіцём праблемную сітуацыю, а менавіта – справакуе ў яго патрэба ў зносінах, пытанні, просьбе да незнаёмаму чалавеку. Напрыклад: obrativ ўвагу да ласункаў, якія ён вельмі любіць: «Калі хочаш гэтую шакаладку, я куплю, але ты павінен (павінна) папрасіць у прадаўца сам(а). Па неабходнасці напішыце гаворка дзіцяці ў нататніку.
– Прыцягвайце дзіцяці да працэсу падрыхтоўкі. Оречевляйте па магчымасці ўсе дзеянні. Пахваліце за старанне казаць і рабіць.
– Стварайце фотаальбомы пра жыццё дзіцяці. Гэта могуць быць альбомы пра адпачынак, аб хатніх справах, аб яго пакоі, аб вашай сям'і, аб хатнім улюбёнцу і т. п.
– Альбом трэба не проста зрабіць і прыбраць, а абмеркаваць кожную фатаграфію з дзіцем. Няхай ён раскажа, хто зняты, што ён робіць, што было да і пасля гэтага.
– Гэта павінен быць сапраўдны, а не віртуальны альбом. Дзіця можа ўзяць яго ў рукі, паглядзець яшчэ раз, паказаць сябрам, аднесці ў школу. Добра, калі фатаграфіі налепленыя ў невялікі альбом для малявання і побач запісаны аповяд дзіцяці. Тады дарослы, якому дзіця паказвае свой альбом, можа дапамагчы яму пры цяжкасцях наваднымі пытаннямі.
– Часцей за просіце дзіцяці распавядаць, што ён бачыў, дзе бываў, што рабіў. Выслухоўвайце яго аповяд да канца, дапамагчы zatrudneniyah. Хай дзіця паўторыць свой аповяд іншаму чалавеку – таце, бабулі, знаёмым.
– Просіце пераказаць то, што вы прачыталі з дзіцем сумесна. Задавайце пытанні па зместу тэксту.
– Калі вы паглядзелі з дзіцём спектакль або фільм, хай ён раскажа пра гэта таму, хто з вамі не быў.
Сергун Е. А., настаўнік-дэфектолаг