betvakti elexusbet gorabet maksibet maltcasino milosbet quennbet setrabet atlantisbahis artoscasino dumanbet elitbahis fashionbet favoribahis hiltonbet liderbahis oslobet romabet vegabet yorkbet kalebet bet10bet bahislion bahislion bahislion betpark dakikbet dumanbet fenomenbet holiganbet kalebet kolaybet lordbahis olabahis onwin piabet pusulabet süper10bet vipbahis supertotobet mariobet
betsdot
bahissenin bahissenin

Рэкамендацыі педагогам па прафілактыцы правапарушэнняў сярод навучэнцаў

Сістэма прафілактыкі правапарушэнняў і злачынстваў ўключае ў сябе наступныя кампаненты:

1. Выяўленне вучняў «групы рызыкі».

2. Дыягностыку структуры асобы навучэнцаў вызначэнне прычын адхіляецца паводзін.

3. Ўстараненне прычын адхіленняў у паводзінах непаўналетняга:

- Змяненне характару асабістых адносін выхаванцаў з аднагодкамі і дарослымі;

- Уцягванне «цяжкіх» вучняў у розныя віды станоўчай дзейнасці;

- Змяненне ўмоў сямейнага выхавання.

4. Работа па прафілактыцы правапарушэнняў і злачынстваў сярод навучэнцаў.

Найбольш распаўсюджанымі педагагічнымі памылкамі і недахопамі з'яўляюцца:

1. Няведанне або слабое веданне асаблівасцяў вучня, умоў яго жыцця, сямейнага выхавання.

2. Няўменне або нежаданне педагогаў ўлічваць псіхалагічныя і індывідуальныя асаблівасці навучэнца.

3. Нявера ў духоўныя і фізічныя магчымасці навучэнца.

4. Няправільнае стаўленне да вучняў.

5. Адсутнасць належнага кантролю за вучобай і паводзінамі навучэнца.

6. Невыкананне патрабаванняў да вучню: і адзінства патрабаванняў да яго з боку старэйшых (педагогаў, бацькоў).

7. Злоўжыванне прамымі назойлівымі перасьцярогам.

8. Непавагу асобы вучня, яго вартасці.

9. Грубае грэблівае стаўленне старэйшых (педагогаў, бацькоў) да вучню.

10. Невыкананне пераемнасці сувязяў у выхаванні і перавыхаваньне навучэнцаў..

 

Куратар ў сваёй працы можа выкарыстоўваць наступныя формы працы з навучэнцамі дэвіянтнага паводзін:

  1. Індывідуальнае гутаркі з навучэнцамі.
  2. Наведванне навучэнцаў на хаце. Знаёмства з умовамі жыцця.
  3. Запрашэнне бацькоў, ва ўстанову адукацыі з мэтай азнаямлення з паспяховасцю, паводзінамі навучэнца.
  4. Сачыць за чытаннем у бібліятэцы, рэкамендаваць для чытання спецыяльную літаратуру.
  5. Прапаганда законаў работнікамі пракуратуры, міліцыі, ІДЗІ (лекцыі, гутарак, сустрэчы, кінафільмы і інш),
  6. Запрашаць работнікаў міліцыі для гутарак з навучэнцамі (агульныя гутаркі, індывідуальна з навучэнцамі)
  7. Замацаваць за асабліва цяжкімі навучэнцамі членаў бацькоўскага камітэта.
  8. Далучаць вучняў у грамадскае жыццё групы,ўстановы адукацыі. Даць пастаяннае даручэнне.
  9. Дапамагчы навучэнцам знайсці справу па душы: секцыя, факультатыў і г.д.
  10. У выпадку парушэнняў дысцыпліны запрашаць навучэнцаў на пасяджэння савета прафілактыкі для абмеркавання паспяховасці і паводзін.

Памятка для педагогаў

па арганізацыі прафілактычнай дзейнасці ва ўстанове адукацыі:

  1. Неабходна ясна сфармуляваць взрослеющему чалавеку яго правы і абавязкі, вызначыць кола відаў дзейнасці, якія яму дазволеныя і даступныя, і адказнасць за іх. Быць цярплівым і памятаць, што для таго, каб пазбавіцца ад непажаданых звычак, трэба час.
  2. У канфліктных сітуацыях не імкнуцца атрымаць перамогу любой цаной - педагог таксама мае права мяняць погляды, ён не застрахаваны ад памылак, сёе ў чым можна і саступіць.
  3. Дзейнічаць толькі тактоўна.
  4. Выслухоўваць усе, рэагуючы пазней, выбраўшы зручны момант, без раздражнення, выказваючы сваё меркаванне, ўносіць папраўкі ў пачутае.
  5. Быць самакрытычна, прынцыповым, старацца настолькі ўмацаваць давер навучэнца, каб ён дзяліўся з педагогам сваімі праблемамі.
  6. Не спрабаваць загнаць вучня ў кут, паставіць у цяжкае становішча.
  7. Старацца выконваць прынцып: чым больш мы паважаем чалавека, тым вышэй нашы патрабаванні да яго.
  8. Патрабуючы нешта ад навучэнцаў, нельга гандлявацца.
  9. У асабістых гутарках ўзмацняць мэтанакіраваную жыццёвую арыентацыю навучэнцаў.

10. Навесці такі парадак у сваім калектыве, каб хлопцы бачылі ў педагогу стабільную кропку апоры - упэўненасць у жыцці.