- наяўнасць асаблівых сэксуальных ведаў, ня характэрных для дадзенага ўзросту; ярка выяўленыя сэксуальныя гульні;
- голыя людзі ў малюнках, апавяданні тыпу «Уначы да мяне прыходзіць пачвара, да мяне дакранаецца », "Я бачыў, як у дзядзькі лілося малако »);
- spontannыe, нечаканыя сэксуальныя выразы адносін або паводзін;
- празмерная стымуляцыя геніталій;
- імітацыя палавога акту з іншымі дзецьмі;
- сэксуальны цікавасць да жывёл;
- сэксуалізаваць пацалункі;
- пошук сэксуальнага кантэксту ў звычайных бытавых сітуацыях (сэксуальна заклапочаныя дзеці);
- дакучлівае сэксуальныя паводзіны (хапанне за грудзі, геніталіі; распрананне);
- зблытаныя ўяўленні аб фізічных межах (чрезмерное дистанцирование от близких людей, прыхільнасць да незнаёмых);
- нечаканая перамена пачуццяў да блізкіх людзей («Я ненавіджу дзядзьку Васю!»)
Поведенческие индикаторы, свидетельствующие о возможном сексуальном насилии, у дзяцей 10 гадоў і старэй:
- нарушения сна (кашмары, бессонница), выкліканыя нечаканым страхам;
- празмерная боязнасць, розныя праявы страху:
- дакучлівы страх перад нейкімі людзьмі (баіцца мужчын);
- страх заставацца аднаму, наведваць гурток;
- страх вяртацца дадому;
- страх перед реальными или воображаемыми объектами или людьми (монстры, маскі);
- факты, свидетельствующие о том, что между ребенком и каким-то человеком существуют необычные скрытые отношения, якія могуць суправаджацца прызначэннем сустрэчы, заваблівання, падарункамі;
- саморазрушающее паводзіны:
– злоупотребление алкоголем, psihoaktivnыmi, таксічнымі рэчывамі;
– проституция, беспорядочные половые связи;
– самапашкоджання;
– пагроза суіцыду, суицидальные попытки;
– патрэба ў самонаказании;
– адмова ад ежы;
– побеги из дома;
- ярка выяўленыя перамены ў паводзінах:
– пратэст, агрэсія, цяжкасці ва ўзаемаадносінах з іншымі дзецьмі, ці наадварот:
– покорливость, пассивность;
- ассоциальное паводзіны;
- дакучлівая хлусня;
- зблытаныя ўяўленні аб сабе;
- дысацыяцыя;
- недавер да дарослых, падобным на гвалтаўніка;
- дакучлівая асабістая гігіена:
– празмерная асабістая гігіена альбо рэгрэс гігіенічных навыкаў;
- парушэнне навучання (можа выяўляцца адтэрмінаваных ў больш позні перыяд);
- рэгрэс да інфантыльнага паводзін (энурез, смактанне пальца, моцны няспынны плач, не звязаная з якімі-небудзь падзеямі);
- псевдовзрослое паводзіны;
- парушэнне прыхільнасці (халоднасць, празмерная прыхільнасць);
- парушэнне ў эмацыйнай сферы:
– частые проявления немотивированного раздражения;
– хранічная дэпрэсія;
– тревожность, фобій;
- неахайнасць (мехаватыя адзенне, адзенне не па сезоне (больш адзення); сыход у мары;
- подчеркивание своего чрезмерного места в семье: «Мой отец называет меня любимой дочкой. Магу атрымаць ад яго ўсё, што захачу ";
фізічныя прыкметы, якія сведчаць аб магчымым сэксуальным гвалце:
- беременность;
- ІППШ;
- вагінальныя інфекцыі;
- цялесныя пашкоджанні;
- разарванае бялізну, крывавыя плямы;
- боль, сверб палавых органаў, горла;
- цяжкасці з глытаннем, боль падчас мачавыпускання і дэфекацыі;
- паўтараюцца фізічныя недамаганні без бачных саматычных прычын
- (частыя болі жывата, пастаянныя болі горла, тошнота);
- засмучэнні харчавання: адмова ад прыёму ежы ці наадварот пастаяннае жаванне;
Паведамленні аб гвалце могуць быць:
- прамыя (взрослым, настаўнікам);
- не прамыя (сябрам, з надзеяй, што яны каму-небудзь скажуць);
- завэлюмаваныя «Я ведаю аднаго чалавека, который . ..»