betvakti elexusbet gorabet maksibet maltcasino milosbet quennbet setrabet atlantisbahis artoscasino dumanbet elitbahis fashionbet favoribahis hiltonbet liderbahis oslobet romabet vegabet yorkbet kalebet bet10bet bahislion bahislion bahislion betpark dakikbet dumanbet fenomenbet holiganbet kalebet kolaybet lordbahis olabahis onwin piabet pusulabet süper10bet vipbahis supertotobet mariobet
betsdot
bahissenin bahissenin

Запаведзі для бацькоў

Запаведзі для бацькоў

Запаведзь першая

Ніколі не займайся выхаваннем у дрэнным настроі

Асновай асноў эфектыўнага стылю навучання ў сям'і з'яўляецца станоўчая эмацыйная ўстаноўка. Выхаванне дзяцей - адно з самых выдатных заняткаў чалавека, і яму абавязкова павінны спадарожнічаць добры настрой, спакой, размешчанасць да зносін.

Каб пераканацца ў прынцыповай важнасці гэтага простага савета, дастаткова адказаць на некалькі пытанняў. Дзе вам утульней - у кампаніі сяброў, размешчаных да вас, якія радуюцца зносін, або на хаўрус панурых суб'ектаў, дзе кожны заняты сваёй справай? Ці падабаецца вам, калі на вас крычаць, альбо вы аддаеце перавагу нармальны тон размовы?

Любы чалавек маментальна дасць на гэтыя пытанні адназначныя адказы ў паўсядзённых зносінах з дзецьмі. Хіба няма ў нас кватэр, у якіх абстаноўка нагадвае “заступніцтва molčunov”, арганізацыя побыту аддае бязладнасцю, а асноўныя дэталі высвятлення адносін гучаць так гучна, што добра чутныя суседзям. Для тых, хто не адносіць сваю сям'ю да падобных, гэтая запаведзь адмяняецца за непатрэбнасцю.

ЗАПАВЕДЗЬ ДРУГАЯ

Дакладна вызначыць, што вы хочаце ад дзіцяці, і растлумачце гэта яму, а таксама даведайцеся, што ён думае з гэтай нагоды.

Дзеці не паўтараюць жыццё бацькоў, ім наканавана прайсці свой шлях. І яны неабавязкова хочуць таго ж, што і вы. Паэта-му лепш, за ўсё дамовіцеся аб нейкіх прынцыповых пунктах.

ЗАПАВЕДЗЬ ТРЭЦЯЯ

Падайце самостоятельность.воспитывайте, але не кантралюйце кожны крок. Не падмяняць выхаванне апекай.

Дарослыя не любяць, калі ўмешваюцца ў іх справы, кіруюць учынкамі, навязваюць гатовыя рашэнні, корпаюцца ў дробязях. Дзеці - таксама. Аднак дзеці - людзі нявопытныя. І хоць ім вельмі хочацца да ўсяго дайсці самім, зрабіць гэта яны могуць толькі з дапамогай дарослых, якая павінна быць тактоўна, своечасовай і ўмеранай, менавіта дапамогай, а ня выкананнем таго ці іншага справы “замест”, “за” дзіцяці.

ЗАПАВЕДЗЬ ЧАЦВЕРТЫ

Лепш за ўсё не падказвайце гатовага рашэння, а паказвайце шляху да яго і час ад часу разбірайце з дзіцем, яго правільныя і ілжывыя шляху да мэты.

Пры гэтым вельмі важныя эмацыйны стымуляванне, неадкладная рэакцыя на кожнае дасягненне дзіцяці. І тут

ЗАПАВЕДЗЬ ПЯТЫ

Не прапусціце момант, калі дасягнуты першы поспех.

Ніколі не чакайце асаблівага выпадку - хваліце ​​дзіцяці за кожны ўдалы крок. Гэтым вы эмацыйна падтрымайце яго. Дзіця адчувае, што яго дасягненні не засталіся незаўважанымі. Prichem пахвала не voobshte - і, у прыватнасці.

Не «ты малайчына", а "ты малайчына, таму што…"І абавязкова дайце адчуць свой настрой – у дадзеным выпадку сваю радасць з нагоды яго поспеху.

Калі дзіця робіць нейкае няправільнае рух, здзяйсняе памылку, то неабходна…

ЗАПАВЕДЗЬ ШОСТАЯ

Своечасова зрабіць заўвагу, ацаніць ўчынак адразу і зрабіць паўзу - даць ўсвядоміць пачутае.

Любая заўвага трэба рабіць адразу пасля памылкі. Пры гэтым запомніце…

ЗАПАВЕДЗЬ СЁМЫ

Галоўнае - ацаніць ўчынак, а не асобу.

К сожалению, менавіта ў гэтым пункце тоіцца самая распаўсюджаная і самая сур'ёзная бацькоўская памылка. "Ты пло-хой" (лічбы па ацэнцы) гучыць замест дарэчнага ў гэтай сітуацыі "ты паступіў дрэнна" (Працэс ацэнкі). Неабходна канкрэтна растлумачыць, у чым складаецца памылка, чаму дзіця паступіў няправільна. Калі крытыкуюцца ўчынак, канкрэтная памылка, а не асобу, то ў дзіцяці адпадае неабходнасць абараняцца, а з ёй і непатрэбныя страхі, боязь пакарання, вы-нужденная хлусня і г.д. З строгага, нават жорсткага, але спакойна-нага і справядлівага аналізу ўчынку нараджаецца вера ў свае сілы, у справядлівасць з бацькоў, ў яго паслядоўнасць.

Для таго, каб паказаць дзіцяці на памылку, не варта ўспамінаць усё сваё жыццё і ўсе гісторыі, якія вам ўяўляюцца падыходнымі да моманту. Чым карацей заўвагу - тым лепш. Пасля заўвагі абавязкова

 

ЗАПАВЕДЗЬ ВОСЬМЫ

Дакраніцеся да дзіцяці і тым самым дайце адчуць, што спачуваеце яго памылцы, верыце ў яго, нягледзячы на ​​промах.

Дайце зразумець (але не абавязкова кажаце), што па заканчэнні непрыемнага размовы інцыдэнт будзе вычарпаны. Сутнасць чалавека і яго ўчынку - не адно і тое ж. Вядзіце сябе менавіта • гак. Няма ніякага цярпення маці і бацькі.

Не паддавайцеся ілжывай думкі пра тое, што дзеці дзеляцца на таленавітых і неталантливых, добрых і дрэнных. Кожнае дзіця можа дасягнуць шмат чаго, але для гэтага ён павінен бачыць канчатковую, мэта. Як футбол без галоў і варот ператвараецца ў бессэнсоўную летаніну з мячом, так жыццё без мэты - не больш чым ланцуг хаатычных парываў. Па Макаранка асоба ёсць вытворнае ад гарманічнага злучэння яе перспектыў - блізкай, сярэдняй і далёкай. Калі вы хочаце быць сапраўдным памочнікам у жыцці сваіх дзяцей, то не чакайце, пакуль яны сде-брэшуць памылку. Уключайцеся ў пабудова сістэмы перспектыўных мэт - ад далёкай да сярэдняй і ад яе да імгненна

ЗАПАВЕДЗЬ ДЗЕВЯТАЯ

выхаванне павінна быць паэтапным.

Калі вы прывядзеце высокага, прыгучего, славалюбівага маладога чалавека ў сектар для скачкоў у вышыню, пакажыце яму на планцы адзнаку сусветнага рэкорду і скажыце "Скачы!", то нічога талковага не даможацеся. Планку трэба падымаць паступова.

Гэтак жа паступова, рухаючыся ад першай вышыні да наступнай, штурмуе планкі чалавечага росту дзіця.

Задача выхавальніка - своечасова і дакладна падымаць планку, кіруючыся сістэмай перспектыўных мэтаў

ЗАПАВЕДЗЬ ДЗЕСЯТАЯ

Выхавальнік павінен быць строгім, але добрым.

І ў гэтым сутнасць сучаснасці. Бо калі ў дачыненні да благога ўчынку выявілася калянасць і бескампраміснасць - як ён таго заслугоўвае, а чалавеку даць зразумець, што ставішся да яго добра - гэта дае вынікі ў выхаванні,

І не трэба мучыцца ілжывым выбарам - які метад выхавання лепш: "Аўтарытарны" ці "ліберальны". Ні беспрадметнасьцю жорсткасць, ні беспрадметнасьцю дабрыня не падыходзяць ў якасці прынцыпаў выхавання. Усё добра ў свой час, і трэба ўмець прымяняць розныя метады ў адпаведнасці з канкрэтнай сітуацыяй. Тады выхаванне будзе сучасным, або "дэмакратычным". У любым выпадку яно будзе праходзіць у адпаведнасці з ідэямі навуковай педагогікі і псіхалогіі.

 

КАКОЙ вы з бацькоў?

Прапануем вам тэст-гульню. Папытаеце членаў сваёй сям'і адзначыць тыя фразы, якія вы часцяком ўжываеце ў зносінах з дзецьмі.

1. Колькі разоў табе паўтараць! 2
2. Парай мне, калі ласка. 1
3. Не ведаю, што б я без цябе рабіў (а)! 1
4. І ў каго ты толькі ўрадзіўся! 2
5. Якія ў цябе выдатныя сябры! 1
6. Ну, на каго ты падобны (а)! 2
7. Я у твой час! 2
8. Ты мая апора і памочнік (Міс)! 1
9. Ну што за сябры ў цябе! 2
10. 0 чым ты толькі думаеш! 2
11. Якая ты ў мяне разумніца! 1
12. А ты як лічыш, сынок, (дачушка)? 1
13. Ва ўсіх дзеці як дзеці, а ты? 2
14. Які ты ў мяне кемлівы (ая)! 1

 

Цяпер падлічыце агульная колькасць балаў і знайдзіце адказ. Вядома, вы разумееце, што гэтая гульня толькі намёк на сапраўднае становішча спраў, бо тое, якой вы з бацькоў, не ведае ніхто лепш за вас саміх.

 

7-8 балаў. Вы жывяце з дзіцем душа ў душу. Ён шчыра любіць і паважае вас. Вашы адносіны спрыяюць станаўленню яго асобы.

 

9-10 балаў. Вы непаслядоўныя ў зносінах з дзіцем. Ён паважае вас, хоць і не заўсёды з вамі шчыры. Яго развіццё адчувае ўплыў выпадковых абставінаў.

 

11-12 балаў. Вам неабходна быць да дзіцяці больш уважліва. Вы карыстаецеся ў яе аўтарытэтам, але, пагодзіцеся, аўтарытэт не заменіць любові. Развіццё вашага дзіцяці залежыць ад выпадку ў большай ступені, чым ад вас

 

13-14 балаў. Адчуваеце, што Вы і самі ідзяце па няслушным шляху. Паміж вамі і ім існуе недавер. Пакуль не позна, паспрабуйце надаваць яму пабольш увагі, прыслухоўвайцеся да яго словах.

Ну Бабкова. Г. , сацыяльны педагог